Най-честите браузър проблеми и как да ги разрешим

18.11.2020 140 0

Не можем да си представим ежедневието без браузърите. Повечето от нас си имат любим браузър, но дори и той понякога си има проблеми.

Добрата новина е, че съвременните браузъри разполагат с инструменти за отстраняването им. Така че не им се ядосвайте, а просто разрешете проблемите!

Като охлюв! Браузърът е прекалено бавен…

Сайтовете се зареждат бавно или не се зареждат напълно. Липсата на скорост наистина е проблем, особено ако бързате. Нека да разберем причината и възможните решения.

А. Първо установете дали това не е повреда в интернет връзката, вместо на браузъра.

Б. Имате ли най-новата версия на браузъра? Проверете!

  • Edge: В Edge отворете менюто, после “Help & Feedback” (помощ и обратна връзка) и кликнете на “About Microsoft Edge” (относно).
  • Chrome: В Chrome отворете менюто, потърсете “Help” (помощ) и кликнете на “About Google Chrome” (относно).
  • Safari (macOS): В Safari отворете менюто, кликнете на “About Safari” (относно). 
  • Firefox: В Firefox отворете менюто и кликнете на “Help” (помощ) и после “About Firefox” (относно).

В. Чистили ли сте наскоро кеш паметта? Ако паметта е пълна, това може да доведе до лоша производителност. Чистенето на кеша може да помогне, а също е и добра практика за сигурност. 

  • Edge: “Settings” (настройки), после “Privacy and Services” (поверителност и услуги), “Choose What to clear” (изберете какво да изтриете).
  • Chrome: В “Settings” (настройки) намерете “Clear browsing data” (чистене на данни от браузъра).
  • Safari: “Preferences”, после “Privacy” (поверителност) и “Manage Website Data” (администриране на данни за сайтове).
  • Firefox: “Preferences” (предпочитания), “Privacy & Security” (поверителност и безопасност) и “Clear Data” (почистване на данни). 

Г. Може би имате проблеми с добавки или разширения? Някои от тях сериозно могат да забавят браузъра. Пробвайте да ги спрете и вижте дали скоростта се подобрява.

  • Edge: “Extensions” (разширения). 
  • Chrome: “More tools” (още инструменти), после “Extensions” (разширения).
  • Safari: “Preferences” (предпочитания), “Extensions” (разширения).
  • Firefox: “Tools” (инструменти), “Add-ons” (добавки). 

Д. Ако нищо до тук не работи, нулирайте браузъра. 

  • Edge: Кликнете на иконката с трите точки, “Settings” (настройки), “Reset Settings” (нулиране на настройките), „Restore settings to their default values“ (възстановете настройките към основните им стойности) и потвърдете с “Reset” (нулиране). 
  • Chrome: “Settings” (настройки), “Advanced” (допълнителни), „Reset Settings“ (нулиране на настройки),  “Restore settings to their original defaults” (възстановете настройките към основните им стойности) и потвърдете с “Reset Settings” (нулиране на настройки). 
  • Safari: “Safari”, “Reset Safari” (нулиране на Сафари), потвърдете с “Reset” (нулиране) и го рестартирайте.
  • Firefox: В полето за адрес напишете „about:support“ или натиснете иконата с трите точки и в менюто намерете “Help” (помощ), после “Troubleshooting Information” (информация при проблем). Там има “Refresh Firefox” (обновяване) (“Reset Firefox” (нулиране) за старите версии). Кликнете на “Finish” (приключване), за да се рестартира браузърът.

Е. Компютърът ви е прекалено бавен. Може би имате прекалено много отворени програми.

Потребителите на Windows могат да отворят “Task Manager” (Администратор на задачи) (десен клик на старт менюто, което се намира долу вляво). Вижте таба „Process“ (процеси) и погледнете кои процеси ползват много ресурси. Прекратете процеса, който бави много и не ползвате в момента. Ако наистина имате нужда от всички процеси, може би е време за актуализация на компютърните компоненти. Възможно е само с подновяване на оперативната памет да решите проблема.

Потребителите на macOS могат да отворят “Activity Monitor” (монитор на дейности) и да прекратят задачи от там. За да стигнете там “Finder” (търсач)> “Dock” (док)> “Applications” (приложения)> “Utilities” (инструменти)> “Active Monitor” (монитор на дейности).

Рекламите ви преследват! Изскачащи pop-up прозорци ви дразнят в браузъра…

Много изскачащи прозорци или следващи реклами на всеки сайт е често срещан проблем, който може да се разреши по следните начини:

А. Прекаленият брой pop-up прозорци може да означава вирус в устройството. За да го откриете и инсталирате, използвайте реномиран антивирусен софтуер.

Б. Понякога проблемът може да се реши чрез изчистване на кеша. Просто следвайте вече показания процес (Върнете се към “Браузърът е прекалено бавен”, подточка “В”). 

В. Изчистването на бисквитките също може да помогне в случая. 

  • Edge: “Settings” (настройки), “Clear browsing data” (изчистване на данните от браузъра), изберете “cookies and saved website data” (бисквитки и запаметени данни от сайтове) и ги изчистете.
  • Chrome: “Settings” (настройки), кликнете на “Advanced” (допълнителни), “Clear browsing data” (изчистване на данните от браузъра), “All cookies and site data” (всички бисквитки и данни от сайтове). Може да изберете всички или само определени. 
  • Safari: “Preferences” (предпочитания), “Privacy” (поверителност), “Manage Website Data” (администриране на данни от сайтове) и изберете “Remove all” (изтрийте всички).
  • Firefox: “Privacy” (поверителност), “Clear your recent history” (изчистете най-скорошната история), изберете “cookies” (бисквитки) и ги изчистете. Може да изберете само бисквитки или всичко, ако изберете “Everything” (всичко). 

Ад-блокер (спирач на реклами) може да бъде полезен в този случай или доверен VPN (виртуална лична мрежа), за да попречат на бисквитките и тракерите.

Автоматичното дописване на УРЛ (URL suggestion) показва предложения, които не искате

Когато отворите страница, вашият браузър запаметява тази информация. По-късно браузърът се опитва да ви помогне с предложения за дописване, за да не се налага да пишете пълните домейни на сайтовете. Ако не искате да виждате едно или всички от тези предложения, ще трябва да изтриете историята на браузъра.

  • Edge: В полето за адреса напишете “edge://history/” и натиснете Ентер. Потърсете точния сайт, който искате да изтриете или изтрийте всички. 
  • Chrome: Напишете “chrome://history/” в полето за адрес и натиснете Ентер. В менюто може да изтриете цялата история и така да махнете всички предложения или само отделен сайт. 
  • Safari: Отидете в таба “History” (история). След това скролнете надолу до “Clean History” (изчисти история). От там може да изтриете цялата история на браузъра. Ако искате да изтриете само един сайт от същия таб, кликнете на “Show All History” (покажи цялата история) и от там намерете този, който искате да изтриете. 
  • Firefox: кликнете на иконата за менюто, която се намира горе вдясно. След това “History” (история) и кликнете. После “Clear recent history” (изчисти скорошната история). От следващия прозорец изберете само “Time range to clean and Browsing & download history” (времеви диапазон за изчистване, търсене и история на изтегления). Така ще изтрие цялата история за всички сайтове. Ако искате да изтриете само един – през менюто, после “History” (история), след това “Show all history” (покажи цялата история). От там може да търсите определения сайт, който искате да премахнете.

Постоянно забиване и крашване на браузъра

Ако вашият браузър непрекъснато крашва, причината за проблема може да е стара версия или проблеми с някое от допълненията. Пробвайте предложените идеи от “Прекалено бавен браузър” по-горе (подточки “Б” и “Г”). 

Бета версии на браузърите също могат да доведат до крашване. Ако това е случаят, най-лесно е да се премине към стабилна версия и всичко може да се оправи.

Дори хардуер или софтуер може да предизвика този проблем на браузъра. Може да премахвате и презаписвате програми и устройства, докато не видите позитивна промяна. Да, досадно е, но може да е ефективно.

Началната страница на браузъра се променя сама

Ако виждате постоянни промени, които не идват от настройките, това може да е породено от добавка или вирус. За да го поправите:

А. Извършете проверка с антивирусната програма, която имате. 

Б. Ако не е вирус, тогава изключете добавките. Вижте как в секцията за “Прекалено бавен браузър”, подточка “Г”.

В. Ако проблемът продължава, занулете настройките или преинсталирайте браузъра и проблемът трябва да изчезне. Вижте “Прекалено бавен браузър” подточка ”Д”.

Браузърът не може да зареди напълно изображения или видеа

А. Първо погледнете дали интернет връзката няма проблеми. Може да е проблем с интернета, а не на браузъра.

Б. Проверете един и същ сайт с различни браузъри. Може проблемът да е в конкретния сайт.

В. Често браузърите блокират страници или части от тях при вероятност за някаква опасност. Блокирането може да е безопасна мярка, а не толкова провал на самия браузър. Понякога браузърите пропускат зареждането на различна медия, за да заредят по-бързо. Вижте разрешенията за изображения на сайтовете:

  • Edge: Напишете „edge://settings/content“ в полето за адрес на браузъра и натиснете Ентер. За да виждате всички видове съдържание, трябва да позволите показването им едно по едно. 
  • Chrome: Напишете „chrome://settings/content“ в полето за адрес и после натиснете Ентер. Скролнете и ще видите всички видове съдържание. Изберете това, което ви трябва. 
  • Safari: “Preferences” (предпочитания), “Websites” (сайтове), “Content Block” (блокиране на съдържание) и изберете от там.
  • Firefox: Кликнете на идентификационния бутон на сайта. “More information” (още информация), “Permission panel” (панел с разрешения), “Allow” (позволи) и изберете съдържанието. 

Г. Ако проблемът все още съществува, изтрийте бисквитките (“Рекламите ви преследват“, подточка “В”) и кеш паметта. Проверете добавки от външни източници. Те също могат да влияят на показването на съдържанието. Друг вариант е да преинсталирате браузъра. (провери “Прекалено бавен браузър”, подточки “В”, “Г” и “Д”).

За проблем със специфичен формат на изображения или видеа, анимации и други, които не се зареждат, всеки браузър има официална страница с решения.

Автоматичното попълване Autofill не работи правилно

Има 3 области за автоматично попълване, които обикновено можете да съхранявате в браузъра си: комбинации от потребителски имена и пароли; методи за плащане към различни сайтове; адреси за регистрация и доставки. Може да сте запазили данните неправилно или да сте ги актуализирали по погрешка. Можете да влезете и да ги редактирате от настройките:

  • Chrome. Може да намерите всички настройки за автоматично попълване Autofill в Advanced Settings (Други настройки), но също може да използвате един от следните преки пътища:

chrome://settings/passwords
chrome://settings/payments
chrome://settings/addresses

Трябва да копирате прекия път, да го поставите в адресната лента и да натиснете Ентер. Когато сте вътре в паролите, може да видите всяка от тях като щракнете върху иконата с око до скритата парола. Ще получите съобщение за въвеждане на паролата на компютъра или ПИН кода. След това можете да я видите. Ако не е правилна, изтрийте я и запазете правилната. За да го направите, щракнете върху иконата с трите точки и след това върху “Delete“ (изтриване).

В “Payments“ (плащания) можете да добавяте нови методи за плащане и карти или да управлявате картите, които можете да видите от преди. Можете също да изтриете карти, които вече не използвате.

Адресите ще бъдат полезни, когато се регистрирате в сайтове. Можете да добавите пълен адрес или да редактирате адреси, които вече имате в списъка.

Ако преди това сте добавили данните си неправилно, може да редактирате адреса, като докоснете иконата с трите точки и изберете Edit (редактиране).

  • Edge. За потребителите на Microsoft Edge работи по почти същия начин, но разликата е в прекия път.

edge://settings/passwords
edge://settings/payments
edge://settings/addresses

Когато проверявате страницата с паролите, тя ще поиска ПИН или парола на компютъра. Когато я напишете, ще видите паролата за сайта, върху който сте щракали. Изтрийте я, ако не е правилна. Може да я редактирате, като първо натискате иконата с 3 точки и след това избирате “Delete“ (изтрий).

“Payments” (плащания) ще е мястото, където може да намерите вече запазени методи за плащане и банкови карти. Може да добавите, ако нямата чрез бутона Add (добави). Също може да редактирате предишно добавени карти, като кликнете на иконата с трите точки и после “Edit” (редактиране).

  • Safari. Отидете на “Preferences” (предпочитания) и изберете “AutoFill” (автоматично попълване). Ще видите следните възможности:

“Using information from my contacts” (Използване на информация от моите контакти). Така ще видите информация от контактите. Кликнете на “Edit” (редактиране) за промяна.

“Usernames and passwords” (Потребителски имена и пароли). Тук може да редактирате комбинации от потребителски имена и пароли чрез бутона “Edit” (редактиране).

“Credit cards” (кредитни карти). Вижте всичките ви банкови карти. Използвайте “Edit”, за да промените данните.

“Other forms” (други формуляри). Друг вид или специфични формуляри за дадени сайтове. Отново чрез “Edit” (редакция) може да промените стари данни. Ако имате проблеми с логин, кликнете на Saved Logins (запаметени данни за вход) и от там може да ги редактирате.

  • Firefox. Логин autofill (автоматично дописване) се намира в “Logins and Passwords” (данни за вход) (Три точковото меню > Options (възможности) > Privacy & Security (поверителност и безопасност)). Може да изберете “Autofill logins and passwords” (автоматично дописване и пароли), за да го позволите или спрете. 

Малко под логин може да видите и “Address autofill” (автоматично дописване на адреси). Отново може да го спрете, пуснете или да редактирате предишни адреси. 

“Credit card” (кредитна карта) е отново в “Privacy & Security” (поверителност и безопасност). Отново имате същите възможности – да добавите, изтриете, включите или изключите. Firefox съхранява информацията за банковите ви карти без CVV номер и ще изисква паролата на компютъра ви всеки път, когато редактирате или разглеждате тези данни.

Не ви препоръчваме да съхранявате данни в браузъра. Всяка запазена част от данни може да е потенциален риск. Пробвайте да запомните паролите или ползвайте друг метод като двуфакторната верификация за по-голяма безопасност. Опитайте се да не записвате банкови данни, дори и да е трудно да се борави с различни карти.

Съдържанието е блокирано за моята страна

Това не е точно проблем на браузъра, но решение има.

Можете да използвате VPN (виртуална лична мрежа). Тя пренасочва вашия трафик през отдалечени сървъри, разположени по целия свят. Можете да зададете държавата, която искате.

Има VPN приложения за всяка популярна операционна система. Стартирайте го преди браузъра си и ще можете да посетите съдържание в региона, който преди е бил забранен.

Има много доставчици на VPN, просто проверете дали имат сървъри в желаните от вас местоположения.

Заключение

Най-често срещаните проблеми с браузъра можете и сами да ги поправите. Просто отделете няколко минути, за да ги идентифицирате.

Да нямате проблеми е още по-добре, затова практикувайте превантивни мерки: поддържайте всичко актуализирано (ОС, софтуер, драйвери, разширения и др.) и редовно изчиствайте бисквитките и кеша на браузъра ви.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.