Преминаването към облачни услуги изисква промяна в мисленето на бизнеса

25.06.2020 246 0

Конкуренцията в областта на облачните услуги се засилва. Пандемията потвърди това, което вече знаем за този сегмент – той има огромни възможности и въпреки големия си ръст, още не е близо до реализиране на пълния си потенциал.

Можем да очакваме, че през новото десетилетие облачните услуги ще продължат да се развиват и да привличат все повече компании – с големи и малки мащаби, в различни индустрии и т.н. Това обаче ще наложи някои промени. Големи промени в мисленето на бизнеса.

Какви промени

Традиционните бизнес модели, особено когато става въпрос за ИТ, не винаги са подходящи за преминаване към облачни услуги. Например, ако една компания реши да хоства собствен сайт или данни, тя ще се нуждае от сървъри, мрежова инфраструктура, честотна лента (bandwidth), ИТ специалисти. Всичко това изисква много първоначални, а впоследствие – и регулярни инвестиции. Особено когато дадената компания расте бързо.

Облачните услуги компенсират много от тези дългосрочни разходи. И премахват значителна част от тях напълно. Компаниите например не трябва да плащат големи суми за инфраструктура, хардуер и т.н. Вместо това те имат месечни такси, което обикновено излиза по-изгодно от закупуването на собствени машини и поддръжката им. В същото време фирмата има постоянен достъп до най-добрия хардуер и услуги.

Тези предимства не идват наготово. За да се възползват, компаниите трябва да променят начина си на мислене. Обикновено мениджърите смятат, че просто купуват сървър или платформа и ги използват години наред, преди да стане нужно да ги подобряват. Това е твърде бавно за обичайното темпо, с което напредват технологиите, и означава, че компаниите постоянно използват по-стари технологии и това ги прави уязвими. И те са готови да платят цената, защото непрестанното надграждане също не е реалистично.

Облачните услуги са друго нещо. Те се развиват постоянно и предоставят на своите потребители и клиенти върха на технологиите. Въпреки че това е чудесно, може да бъде объркващо и за компаниите, особено за онези, които не са с ИТ насоченост. Те могат да преминат към облачни услуги, мислейки си, че това са стандартни услуги за бизнеса, но с по-малко първоначални разходи. В резултат подобренията и новите функции често остават неизползвани. По този начин компаниите пропускат потенциални печалби и приходи, без да се възползват изцяло от услугата.

Какво да се направи

Компаниите, които са се запътили към „облаците“, трябва да променят начина си на мислене. Изисква се да бъдат пъргави, гъвкави и да реагират бързо. Те трябва да са наясно с факта, че чрез облачните услуги могат (и се изисква) да използват най-новите технологии, както и да са способни да се адаптират към това.

Бизнесът трябва да осъзнае също и, че става зависим от външни доставчици и по тази причина да ги избира внимателно. Основните приоритети трябва да включват съвместимост с техните настоящи платформи и отвореност на доставчика към други услуги. Сигурността също не е за пренебрегване.

Накратко, промяната в начина на мислене изисква компаниите да положат усилия да изберат доставчиците, които искат да използват. Те трябва да обмислят обучението на персонала, за да позволят на служителите да научат и разбират повече не само за новите услуги, но и за характера на облачните услуги като цяло и промените, които те носят.

Това може да звучи обезсърчително и да изглежда, че изисква много време, но е като всяка новост – в началото е по-трудно, но след натрупването на опит се превръща в процес, който може да се извършва с относителна лекота и да бъде рутинен за ИТ екипа. Което ще позволи на компания с всякакъв размер и бюджет активно да използва подходящата облачна услуга и да извлече максимума от нея.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.