10 стъпки за създаване на сървър за бази данни

24.03.2021 108 0

Искате ли да създадете сървър за бази данни? В днешната статия ще ви обясним как да създадете SQL сървър за бази данни. Може да го използвате с вашия сайт, бизнес приложение или и двете. Разгледайте предложените 10 стъпки, в които сме обобщили процеса. Като резултат се надяваме, че в края на този блог пост ще сте напълно наясно как да създадете сървър за бази данни, като използвате Microsoft SQL Server на компютър с Windows.

Какво е сървър за бази данни?

Сървърът за бази данни използва традиционния модел клиент-сървър и предоставя приложение за бази данни. Хостът ще има всички ресурси за изпълнение на сървъра и от другата страна клиентът ще има клиентския софтуер за достъп до него. Когато говорим за сървъри, често няма ясно разделение между софтуера и хардуера. Може да чуете сървър за бази данни, за физически сървър или софтуер на устройство.

Защо ви трябва сървър за бази данни?

Имате нужда от него за съхраняване и организиране на бази данни от информация и да осигурите достъп на тези, които имат разрешение за достъп. Може да имате един от тези сървъри и да стартирате софтуер, който има достъп до базата данни от различни устройства. Може да имате локален сървър или да използвате различен вариант на отдалечен сървър.

Напоследък се появи услуга наречена бази данни като услуга (DbaaS). Може да получите софтуер и да използвате базите данни директно, като ги свързвате с вашите приложения и нужди. По този начин ще загубите пълния контрол и базите данни ще се съхраняват на сървър на доставчика, но за много хора и тази опция е удобна.

Когато говорим за софтуерната част, можете да намерите сървър за бази данни като „Система за управление на бази данни“ или „Софтуер за сървър на база данни“.

Популярни софтуери за сървър на бази данни са:

  • Microsoft SQL – третият по популярност в момента, това е най-добрият БД софтуер, който Microsoft може да предложи. Можете да го използвате локално или от облака. Microsoft има версии не само за Windows, но и за Linux също. Единственият голям проблем с това е, че той може да бъде твърде скъп за използване за големите компании.
  • IMB DB2 – добър софтуер за бази данни, който може да работи както с XML, така и с JSON файлове. Може да бъде инсталиран на Windows или на базирани на Linux / UNIX операционни системи. Една от ключовите характеристики, която има, е така нареченото BLU Acceleration, което забързва работата на БД. Проблемът с този софтуер е доста високата му цена.
  • Oracle RDBMS. Този софтуер е на много години. Първото му издание е от 1979 г. и се счита за първия комерсиално наличен в търговската мрежа софтуер за бази данни. Актуализиран е многократно през годините. Сега е наистина богат на функции и в момента е номер едно софтуер за база данни, когато става въпрос за броя на потребителите.
  • MySQL. Всички знаете иконата с делфина, нали? MySQL е изключително популярен уеб-базиран БД софтуер. Има безплатна версия, която го прави много привлекателен. Има добър набор от функции и затова можете да го намерите с повечето уеб сайтове на WordPress в мрежата. Да, по-назад е от някои от другите конкуренти тук, но безплатното си е безплатно и това го прави номер 2 по използване в момента.
  • SQLite – свободният и отворен код винаги е много добре дошъл. Това е по-лека версия на SQL и може почти всичко, което по-големият SQL може. Голямото му преимущество е това, че таблиците са много леки и ще заемат много по-малко пространство от някои други БД. Поради размера му, често се използва за Android системи или iOS.
  • AmazonRDS – Не можем да пропуснем хегемона на облачното пространство – Amazon. Той предлага сървъри, които можете да конфигурирате и които може да започнете да използвате много бързо. Както можете да си представите, това е облачна услуга, така че няма да можете да направите никаква настройка на ниво операционна система. Друг недостатък е, че ще трябва да платите допълнително за подробен регистър на дейности или други функции.
  • PostgresSQL – друг безплатен БД софтуер, който може да се използва локално, в облак или във виртуална среда. Едно от качествата му е, че позволява импортиране на данни от други бази данни и може да се справи с огромна информация, по-голяма от терабайт!
  • MongoDB – безплатните софтуери за база данни не спира, нали? MongoDB е софтуер за БД, който работи със структурирани и неструктурирани данни. Той е бърз, но има един голям проблем. Не работи с SQL директно и се нуждае от преводач за него.
  • MariaDB – MariaDB има безплатна и платена версия. Добрата му чера е, че може да работи добре с MySQL и работи добре с команди и API за него. Той предлага шифроване и много плъгини за подобряване на набора от функции. Доста нов софтуер е, но се развива много добре.

* Класирането идва от DB-Engines.

Преди да започнем с инсталацията на сървъра за бази данни

  • Сървър. Ще трябва да имате нает сървър или клауд сървър. Ако имате нужда само от сървър за база данни и самата база данни няма да бъде голяма, за да намалите разходите за сървъра, може да опитате минималните изисквания от 1 GB RAM и 1 CPU. Силно препоръчваме най-малко 4 GB и множество процесори, така ще може да използвате повече функции и да имате по-добра производителност.
  • Софтуер. В нашия случай използваме Microsoft SQL Server 2019 Express. SQL Server Express е безплатен софтуер на системата за управление на бази данни Microsoft SQL Server. Има добър набор от функции и лесен за използване графичен интерфейс. Процесът на инсталация е на Windows Server, но има версии за Windows 10, Linux (Ubuntu, SUSE, Red Hat и други) и macOS. Ще трябва да изтеглите SQL Server Express от сайта на Microsoft. (Връзката за изтегляне е точно под текста „Express“.)

Стъпка по стъпка инструкции как да инсталираме сървър за бази данни

  1. Инсталирайте SQL Server Express от файла, който сте изтеглили. Процесът е лесен и ясен.
  2. Стартирайте SQL сървъра. Програмата ще ви попита кой е сървърът, с който искате да се свържете. В нашия случай, тъй като започваме от нулата и искаме да създадем база данни на нашето устройство, ще създадем локална база данни и ще поставим името на базата данни по подразбиране на „.“. Оставете типа удостоверяване към Windows Authentication или този, който предпочитате.
  3. Създайте нова база данни. В лявата част се намира списък с обекти. Кликнете върху символа „+“. Там ще трябва да щракнете с десния бутон на мишката и да изберете „Нова база данни“. След това ще можете да я конфигурирате, но за този тест оставете всичко по подразбиране и просто поставете име. Когато кликнете върху „OK“, ще видите два нови файла – данни и дневник. Данните ще имат всички данни за базата данни и дневникът ще покаже актуализациите.
  4. Създайте таблица. За да имате база данни, ще ви трябват таблици, където се съхранява информацията. Отново с щракване с десния бутон можете да стигнете до „New Table…“ (нова таблица). След като я създадете, Windows ще я отвори и ще можете да я редактирате или да я попълните с информация.
  5. Създайте Primary Key (първичен ключ). Първичният ключ ще служи като ID, за да можете лесно да управлявате таблицата. Изберете първата колона на таблицата и задайте името на „ID“, изберете „Int“ за типа данни и не позволявайте нулеви стойности. Кликнете върху иконата със символ ключ, за да я направите основният ключ за таблицата. Също така ще трябва да отворите свойствата на колоните и да намерите „ls implity“ и да го смените на „да“, за да позволите автоматично номериране на записите.
  6. Помислете за колоните, от които се нуждаете. Таблицата, която сте създали, има колони, редове и полета. Колоните са важни елементи. В случай на база данни на продукти, колоните могат да бъдат „цвят“, „размер“, „цена“ и др.
  7. Създайте и други колони, спрямо текущите ви нужди. Само не забравяйте да използвате правилния тип данни: (* nchar (#) – за текст като имена, телефонни номера, адреси и др. „#“ показва броя на символите за полето; * int – цяло число; * десетични стойности (x, y) – номера в десетична стойност. „X“ е за общия брой цифри за номера и „y“ за цифри след „.“. Пример: десетична стойност (4, 1) е 0000.0.)
  8. Запазете таблицата. Намерете познатата икона „Запазване“ и я натиснете. Запазете го с подходящо име, което може лесно да използвате.
  9. Напълнете таблицата. Ако не можете да видите таблицата, натиснете „Обновяване“. Отидете на таблицата, щракнете с десния бутон и кликнете върху „Редактиране на топ 200 реда“. Идентификационният номер ще бъде създаден автоматично, а останалите полета можете да попълните. Добавете всички желани елементи.
  10. Изпълнете таблицата и го запазете. Като кликнете върху иконата „възклицателен символ“, ще изпълните SQL и ще запазите таблицата. Ако сте напълнили таблицата правилно, вече сте готови. Ако не, ще видите грешка, която ще покаже проблема.

След инсталирането на SQL сървър за бази данни

Сега вече можете да започнете да го използвате! Изпълнете някои заявки за данни и вижте как работи. Можете също да разширите таблицата или да създадете повече таблици и взаимоотношения между тях. Готови сте!

Ако искате да прочетете още една тематична „Как да…“ статия, ето ви предложение:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.