15 съвета как да подобрим качеството на съдържанието на сайта си

06.01.2021 185 0

Макар обикновено да се концентрираме върху техническата страна на уеб сайтовете тук, съдържанието също е важно и дори по-важно. Може да имате най-добре технически оптимизирания сайт, но ако съдържанието не е на висота, цялата тази работа ще бъде прахосана. Причината е, че търсачките винаги търсят първо качеството на съдържанието, а техническите оптимизации са (важен) бонус.

Създаването на качествено съдържание изглежда като трудно предизвикателство. Задълбочеността на темата е важна, но оценката на читателите също е от огромно значение. Част от тях могат да преценят, че информацията е достатъчно подробна и полезна, но за други тя да е безинтересно дърдорене. И все пак има много неща, които могат да се направят, за да се подобри цялостното качество на съдържанието. Тези оптимизации ще направят текста по-лесен за четене, за бърз преглед и също така за индексиране от търсачките.

Нека да разгледаме тези съвети. Ще се концентрираме върху това да направим текста приятен за читателя. Това ще направи щастливи и ботовете на търсачките.

Имайте цели

Трябва да знаете от самото начало какво искате да постигнете със съдържанието. Искате да продавате продукт или услуга? Или само да ги популяризирате? Или става дума за блог, който да информира хората и да обсъжда определени теми? Целта ще промени подхода ви към съдържанието.

Бъдете организирани

Когато имате цели, може да започнете да ги реализирате. Спазването на организация е важна част от това, но не само за целия процес. Бъдете организирани и в съдържанието. Например, не изоставяйте тема с продължение. Най-малкото създайте структура за публикацията и я спазвайте.

Използвайте кратки изречения

Четенето на текст не трябва да е като решаване на пъзел. Ако използвате твърде много дълги изречения, читателят ще се умори бързо. Вместо това се опитвайте да използвате кратки фрази. Разбира се, това не винаги е възможно или подходящо. Но често е. Може да раздробите дълго изречение на няколко по-кратки. Не прекалявайте с това, защото пак може да стане трудно за четене с толкова много прекъсвания.

Не се страхувайте да сте себе си

Читателите ви са хора и обичат по-персоналния подход. Затова текстът не трябва да бъде само меки и сухи фрази. Не се страхувайте да използвате думи, които са в ежедневния ви речник. Дори само леко „поръсване“ с тях тук-там в текста ще бъде достатъчно за читателите да усетят, че жив човек го е написал.

Бъдете оригинални

Това важи и за цялостния тон на текста. Ако темата позволява, добавете шега. Или пък вашето лично мнение. Целта е да отличите съдържанието си от това на всички останали. Може да се сведе просто до намиране на ваш, собствен стил. Ако читателите го приемат добре, използвайте го смело за съдържанието си.

Не използвайте сложни думи

Знаете сложни термини? Това е чудесно. Обаче не всички ги знаят. Затова не ги използвайте в съдържанието си. Или поне ги избягвайте максимално. Те ще отчуждят читателите, които не ги разбират. Също така е много вероятно да не звучите толкова умно, колкото надуто. Освен това няма да се индексират добре от търсачките, които търсят достъпност и разбираемост на текста. Така че дългите и сложни думи не трябва да са ваша визитна картичка. Вместо това се концентрирайте върху умението да казвате същото, но с по-прости и ясни думи и фрази. Това ще ви помогне да звучите по-персонално и оригинално.

Използвайте съдържанието на другите, но не го крадете

Не може да знаете всичко по дадена тема. Дори и да е така, повечето хора няма да ви повярват. Няма нищо срамно в това да се вдъхновите от нечие друго съдържание и да дискутирате същата тема или дори да споделите мнението им. Също така е хубаво да цитирате и слагате линк към местата, от които сте използвали данни. Не копирайте едно към едно и след това да кажете, че си е ваше. Това си е реално престъпление. Разбира се, няма лошо и всичко да си е ваше, ако наистина е така.

Бъдете честни

Честността е качество, което е по-рядко и от златото. Поне в наши дни. Така че ако не знаете нещо, кажете си. Създайте дискусия. Също така не давайте обещания и гаранции, за които не сте сигурни, че може да изпълните. Честността е и прозрачност. Това се свързва и с предишните съвети за оригиналност и да не се краде съдържанието на другите. Ако сте честни с читателите си, те бързо ще разберат това и ще го оценят. Ако не сте откровени с тях, бързо ще ви изоставят.

Споделяйте опита си

В зависимост от темата, може да имате много опит в нея. Ако това е така, знаете какво е полезно да се сподели, кое е твърде сложно или пък за по-напреднали. Не е нужно всеки път да казвате „моят опит показва“, защото това ще ви направи да изглеждате твърде самоуверени. Вместо това просто смесете опита си в съдържанието. Добавете примери. Ще бъде ясно за читателите кога говори опитът.

Не се изхвърляйте

Ако промотирате продукт или услуга (или себе си), не се изхвърляйте с качества. Всъщност дори е по-добре да оставите някои от тях неизказани. Така е по-вероятно те оставят положителни отзиви. „Добро за парите си“ е по-добре от „очаквах малко повече“. Също така надценяването винаги си личи и обикновено дразни читателите. В резултат тяхното доверие ерозира и е по-малко вероятно да се върнат.

А какво, ако не продавате нищо, но просто давате съвети или информирате хората? Отново – не казвайте, че „тези съвети ще работят за всички“, защото това просто не е възможно. Също така не казвайте „нашата информация е 100000% вярна и потвърдена“. Ако нещо се обърка (това винаги е възможно), може да бъдете критикувани за подвеждане на аудиторията. Най-малкото ще изглеждате глупаво. Бъдете по-скромни. Ще се отплати.

Форматирайте текста

Семпъл, но ефективен начин да подобрите качеството на съдържанието си, е чрез форматиране на текста. Използвайте по-кратки абзаци, внедрете подзаглавия в текста от време на време. Когато правите списъци, форматирайте ги по подходящия начин. Например с числа, когато става дума за класация или с подточки за тогава, когато няма стъпки за следване.

Не добавяйте елементи, защото е „празно“

Изкушаващо е да се добавят много снимки и чертежи, за да може съдържанието да е „красиво“. Ако обаче няма реална необходимост от тях, не ги слагайте. Добавянето на визуални елементи помага за цялостния изглед и „усет“ на текста и дори може да го направи по-лесен за четене. Но ако тези елементи са твърде много или ненужни и не са по темата, ще постигнете обратния резултат. Затова добавяйте визуални елементи, когато са нужни на темата, не просто „защото трябва да има нещо“. По-добре да е по-просто, отколкото претрупано.

Разкажете история (ако е възможно)

Хората обичат историите. Ако темата и типът съдържание позволяват, създайте подходяща история за текста. Най-честата (и съответно популярна) тактика е да се създаде пероснаж и да се следва неговото пътешествие в търсене на отговор или решаване на проблем. Помнете да поддържате историята през цялото продължение на текста и да не я забравите посредата.

Колко дълъг да е текстът?

Това е голям дебат. Като цяло се смята, че дългите публикации имат по-добри конверсии и търсачките ги харесват повече. Късите публикации обаче също имат своето място под слънцето. Те са подходящи за новини, за кратки коментари, т.нар. case study демонстрации и още много други типове съдържание. Дали трябва да избирате дълго съдържание, кратки постове или смесица от двете, ще зависи от два фактора: вашите цели и читатели. Някои аудитории предпочитат дългите текстове. Други обаче харесват нещо кратко и просто, което да им даде бърз отговор.

Обновявайте текста

Това също зависи от типа съдържание. Ако е нещо, което зависи от датата или се изменя с времето, трябва да имате навик да се връщате след определен период от време и да обновявате публикацията. Или най-малкото да създадете нова, актуална статия и да я свържете от и към старата. Така ще запазите старото съдържание за тези, които може да имат нужда от него и ще разпространите новото.

Следвайте потребителите

Без значение какви съвети, правила и тактики използвате и следвате, само вашите читатели ще покажат наистина дали трябва да продължавате по същия начин или да промените нещо. Затова проучвайте реакциите им спрямо съдържанието, взаимодействията и посещенията. Има ли резултат от дългите публикации и привличат ли повече читатели или хората предпочитат по-късите?

Имайте предвид, че всичко това не се прави веднъж. Интересите, навиците и профилът на читателите ви ще се изменят с течение на времето. Ще трябва да се адаптирате към това с подходящо съдържание. В противен случай просто ще бъдете забравени. При това бързо.

Още статия свързана с темата:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.