Как да направим успешен уебсайт

20.01.2021 183 0

Всички искаме уебсайтовете ни да са успешни. Но успехът не е еднакъв за всички. За някои това може да означава милиони посетители, които да четат публикации. За други, може да е много по-малка база посетители, които обаче са внимателно подбрани и се превръщат в трайни клиенти.

Въпреки това, има много допирни точки между сайтовете с различни цели и те са решаващи за постигането на успех. Категориите са еднакви, но начинът им на прилагане може да варира. Затова нека да разгледаме начините как да направиш успешен уебсайт.

Важно: За да постигнете успех, ще трябва да поработите. Много! Успешен уебсайт изисква много време, отдаденост и доста ресурси. Това е постоянен и продължителен процес, който не спира и винаги трябва да работите по сайта си.

Победата обича подготовката

Преди да започнете работа по сайта си, отделете малко време, за да определите целите си за него. Когато знаете какво искате да постигнете със сайта си, това ще определи много от решенията ви. Например ако искате онлайн магазин, то тогава WordPress няма да е подходящо решение за вас.

С описаните цели, вече може да си съставите план какво да правите. Например хостинг, домейн, изграждане на сайта, съдържание и т.н. Винаги може да променяте стъпките в плана, но е добре все пак да ги имате като отправна точка.

Опознайте аудиторията си

Това също е част от подготвителната фаза. Нужно е да отделите време, за да проучите сходни сайтове. Проверете какво работи за тях добре и какво – не. Проучете популярни ключови думи във вашата ниша. Също така потърсете отзиви от потребителите на тези сайтове и проверете какво им е харесало и какво не.

Ако правите сайт, който да промотира компанията ви, ще искате да включите и съдържание, което да е релевантно за потенциалните клиенти. Например да направите тематичен блог. За онлайн магазин може да е полезно да имате секция с ревюта на продуктите.

Намиране на хостинг

Решението ще варира много в зависимост от типа сайт. За магазин или друг тип сайт, който може да очаква голям брой посетители, може да е полезно да се използва нает сървър. Така ще разполагате с нужния хардуер и той ще е достъпен само за вас. Скалируеми решения също са добър избор за сайтове, които очакват спорадични приливи на трафик при определени събития. А за по-семпли сайтове,  които представят компания например, обикновен хостинг може да е напълно достатъчен.

Също така обърнете внимание на домейна. Някои хостинг доставчици предлагат безплатен домейн с плановете си, но ситният текст казва, че не притежавате реално домейна. Така, ако решите да се преместите на друг хост, ще трябва да доплащате, за да откупите и домейна.

Други хостинг доставчици наистина предлагат безплатен домейн, но разширението му може да не е подходящо за вас. Повечето компании предпочитат .com, но има ползи и от останалите видове домейни. Предварителното проучване ще ви даде насока кое е правилният избор за вас.

Направи си сам или си го купи

Така, време е реално да направим сайта. Има толкова много възможности, че е лесно човек да се обърка. Решението зависи най-вече от целите и наличните ресурси. Ако искате да представите техническите способности на компанията си, то тогава най-вероятно е добре вашият екип да направи целия сайт.

Ако целта ви е да продавате стоки, тогава има множество готови платформи за онлайн магазини. Повечето от тях може да се използват моментално, но е препоръчително все пак да им добавите персонализирана тема. А ако е възможно, вземете професионален дизайнер, който да направи визията и да ѝ придаде уникален стил, който да представя вашата компания. Посетителите на сайта веднага ще разпознаят допълнителните усилия. Това е важно за изграждането на доверие.

Намерете собствен стил

Персонализиран дизайн е само една част от изграждането на доверие сред посетителите на сайта. Следващата стъпка е съдържанието. То ще ви отличи от останалите. Може да отнеме доста време докато намерите правилния баланс между вашия стил и това, което реално се харесва на посетителите и потенциалните клиенти.

Някои от тях може да предпочитат по-сериозен тон, докато други да харесват по-лек и закачлив стил. Затова бъдете търпеливи и пробвайте с различни стилове, които отразяват добре вашата компания и цели, но и са релевантни за посетителите и клиентите.

Проучете и използването на качествени снимки и видео. Точната комбинация ще зависи от типа на сайта, но качествените визуални елементи наистина могат да отличат страницата. Само не прекалявайте с тях.

Оптимизирайте

След като сте изградили сайта и сте добавили съдържание, време е да оптимизирате всичко. Това означава да прегледате целия сайт и да търсите грешки, проблеми, липсващи елементи и т.н. Но това е само началото на процеса.

Следващата стъпка е да оптимизирате всичко чрез плъгини и функции (наличностите им ще зависят много от това каква платформа и хостинг се използват). Направете оптимизации и на базите данни, компресирайте изображенията. Целта ви е да имате сайт, който се зарежда бързо, но също така да е стабилен и да не използва много системни ресурси. Също така направете и SEO проверка, за да видите какво още може да се подобри.

Преглед на всичко

Правенето на оптимизации най-вероятно ще означава, че ще трябва да направите и промени по сайта. Затова е много важно отново да прегледате всичко след оптимизациите. Проверете дали всичко работи както се очаква. Не е рядкост нещо да спре да работи както трябва заради оптимизации. Например „отклоняването“ на JS скриптове може да доведе до проблеми в сайта. В такъв случай, ще трябва да се добави изключение за тези скриптове, за да се възстанови нормалната функционалност на сайта.

Както виждате процесът по преглед на сайта може да отнеме време и може да стане доста сложен. Въпреки това не трябва да се пренебрегва, защото е основен елемент от създаването на успешен уебсайт. Всичко трябва да работи както трябва, защото иначе сайтът ще бъде наказан както от търсачките, така и от посетителите. Потребителското изживяване е критично. Също така уверете се, че всички важни детайли и данни за сайта са лесно достъпни от потребителите.

Популяризиране

Какъв е смисълът от толкова много работа, ако след това хората не я видят? Затова следващата много важна стъпка за успешен сайт е да го популяризирате. Има огромно разнообразие от начини, по които това може да стане. Най-лесният (и най-скъп) е да се плати за реклами, за да се появи сайтът начело в търсачките и сред релевантни потребители в социалните мрежи.

Но не е толкова лесно. Трябва да познавате много добре аудиторията и целите си, за да създадете релевантни реклами, които да таргетирате към правилните хора. Това може да отнеме доста опити и резултатите може да не са това, което очаквате. А и резултатите ще са временни. Щом спрете рекламите, голяма част от посещенията ще секнат. Все пак е добър начин да се даде начален тласък на сайта или да се промотира от време на време, когато е необходимо.

Има и някои други начини за популяризиране на сайта, чрез които може да изградите дългосрочно доверие и видимост. Сред тях е създаване на гост-публикации в други сайтове, линкове от директории, присъствие в социалните мрежи. Също така може да участвате в сайтове за въпроси като Quora и да давате смислени и полезни отговори, като от време на време слагате и линк към сайта си (в зависимост от темата и целите).

Оптимизации и прегледи отново и отново

Сега идва сложната част. Да, всичко досега беше само полагането на основите. Сега е моментът реално да „движим“ сайта си дългосрочно. Това означава, че поддръжката, оптимизациите и прегледите трябва да са редовно събитие. SEO изискванията се променят постоянно и трябва да сте в крак с тях, поне доколкото е възможно. Те не включват само начина на писане и представяне на съдържанието.

Много важна стъпка от SEO-то е и техническата оптимизация. Навлизат нови формати и стандарти и някои от тях стават много популярни. Например форматът за изображения .webp, който Google представи преди години, но сега започва да набира скорост.

Бъдете готови да правите промени в сайта си често, независимо че понякога могат да са доста драстични „зад кулисите“. Могат и да струват доста скъпо, особено ако сайтът ви вече е голям. Това обаче е цената, която идва с успеха.

Ако мислите, че ще ви е полезно, може да прегледате още една статия по темата:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.